Często usługa fotograficzna trafia do tej właśnie kategorii. Przecież część zdjęć można wykonać samemu lub kupić je w zasobach oferowanych w internecie. Czy jednak na pewno można się obejść bez profesjonalnych zdjęć? Odpowiedź brzmi NIE i zaraz wyjaśnię dlaczego.

Zdjęcia sprzedawane na stockach są alternatywą, która jest często brana pod uwagę. Po poświęceniu odpowiednio dużej ilości czasu na przeszukanie zawartości baz zdjęć można natrafić na takie, które mniej więcej przedstawią odpowiednią treść. Jednak mają one zawsze jedną wadę - nie przedstawiają ani Ciebie, ani Twojego zespołu, ani Twojej firmy. Klient zdecydowanie woli oglądać rzeczywisty, naturalny wizerunek, ponieważ jest on wiarygodny. Ponadto warto przyjrzeć się licencjom na użytkowanie zakupionych zdjęć. Na jak długo są udzielane i na użytek w jakich celach.

Zdjęcia są treścią, którą można zbudować wartość strony. Obrazem przekazujemy bardzo wiele informacji, a jeśli zdjęcie jest dobrze wykonane - przekaże więcej treści niż słowa. Ubogacona nimi strona będzie się wydawała odbiorcom znacznie atrakcyjniejsza. Jednak, żeby tak się mogło stać zdjęcia muszą być naprawdę dobrze zrobione.  Warto pamiętać, że za złym, słabej jakości zdjęciem będzie szedł w świat komunikat - "niska jakość zdjęć ->słaby wizerunek ->słabe usługi". Dobre pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz.

Poza oczywistymi względami estetycznymi pozostają jeszcze aspekty techniczne. Często użytkownik nie zdaje sobie sprawy, że to właśnie zdjęcia są elementem zachęcającym klienta do dłuższego pozostania na stronie, co wpływa na lepsze wyniki w rankingach wyszukiwarek SEO. Zoptymalizowane zdjęcia poprawią widoczność Twojej strony, dzięki czemu zwiększysz szansę , że klient wybierze Twoją firmę.

Warto przyjrzeć się jeszcze jak zmienia się forma i popularność mediów społecznościowych. Tracą te, które opierają się wyłącznie na treściach pisanych, a zyskują te, których główną zawartość stanowią obrazy. Świetnie pokazuje to wzrastająca popularność Instagrama w stosunku do FB. 

Moim zdaniem zapewnienie swojej firmie profesjonalnej obsługi fotograficznej jest niezbędne. Mam nadzieję, że powyższe argumenty przekonały nawet osoby, które miały na ten temat inne zdanie.

 
Powrót do listy wpisów